söndag 18 juli 2010

Listor


Jag är en aning trögstartad på morgonen, en sanning som många kan intyga. Jag måste sätta en tid i huvudet när jag ska börja med saker och sedan ha en dagslista. Kommer gärna igång någon gång på eftermiddagen, eller ännu bättre, på natten. Tonårsfasoner kan tyckas, men det har alltid varit så. Lite bättre har det blivit genom livet, men det blir aldrig en helt lyckad morgon, någonsin.
Jag har struntat att göra listor på senare tid, men det har visat sig funka sådär. Så nu är jag tillbaka i listorna igen, och förhoppningsvis blir det lite bättre ordning på torpet igen.

Håller på och läser en bra bok - Drevet går av Anders Pihlblad. En bok som är bra på det sättet att den belyser drev ur flera olika aspekter. Och i en andra upplaga kan den bli riktigt bra! Här är en länk till en recension i DN .

Hade en fantastiskt trevlig kväll igår, hemma hos Graciela. Tack för att jag fick komma!

Inga kommentarer: