lördag 3 juli 2010

Allergi och touren


Nu kommer det värsta med sommaren, min förbannade allergi. Är allergisk mot gräs och timotej och inte blir det bättre av att det är så varmt. Idag har jag inte satt min fot utanför huset, utan bara varit inne och jobbat eller sovit. Så otroligt tröttsamt att snyta sig hela tiden eller bara somna i stolen av trötthet. Jag har definitivt ingen nytta av det fina vädret just nu. Men imorgon ska det regna och då kommer livsandarna åter till mig.
Det som är bra med att vara allergisk att det finns ingen som kan säga åt mig att inte kolla på TV, och nu är det touren med stort T. Idag var det prolog i Rotterdam och den bjöd på en rysare med tre bra cyklister ute på banan det sista - Armstrong, Cancellara och Contador. Och Cancellara hade definitivt snyggast tempohjälm! Bilden har jag tagit från http://www.proffsklungan.nu/ och den är tagen av © Cor Vos/Proffsklungan.nu/SykkelNytt.com.

Inga kommentarer: