tisdag 25 november 2014

Ny erfarenhet i livet

Vaknade vid fyra, var klarvaken en halvtimma o somnade om. Som tur var kom dagens skypemöte inte fore kl 9. Jag och en handledare diskuterade den kommande studien och vad framtiden ev kan innebära. Fortsatte med att skriva, äta lunch och sedan iväg till Friendship House. Tyvärr, och mitt hjärta har ett stort sår för detta, kommer jag att få åka ensam på julsemester. Bästa C behöver en ny behandlingsomgång. Jag har ändrat planerna och kommer att åka till Washington DC over jul. Jag har insett att det finns en massa intressanta saker att titta på där. För att få lite mer underlag gick jag till Friendship House och pratade med Rich. Han har jobbat där och känner till staden. Så jag fick manga bra tips och en spännande inbjudan. Om den går att genomföra och jag har tur - då blir det höjdpunkten på min resa :)
Fortsatte till kåren för att ta ut pengar att betala hyran med. Tjejen i kassan verkade småstressad och for runt med blicken hela tiden. Konstigt tyckte jag, tills hon berättade att hela Campus var nedstängt och jag inte kunde komma ut ur byggnaden. Oppps! Det visade sig att hela MSU var bombhotat och detta var en rutinåtgärd. Jaja, jag gick och satte mig på mitt favoritställe, messade sonerna och hoppades på det bästa. Efter en halvtimma upphävde polisen nedstängningen och allt återgick till det vanliga. Antagligen ett bombhot som berodde på gårdagens händelser. Det sprider sig upplopp over USA just nu.

So long!          

Inga kommentarer: