torsdag 18 augusti 2011

Mycket att bestämma

Ja, ibland blir livet ett enda långt bestämmande. Vissa stunder, den senaste tiden, har det varit så. Visserligen har intentionen varit klar, men det är ändå inte alla faktorer som blir som jag önskade. Jag ville/vill göra en doktorand, men hade väl aldrig tänkt mig att det skulle bli så långt bort från mitt vanliga hem. Nu blev det så och jag hoppas att jag är duktig nog att ta tillvara på den chansen och förvalta den väl.
Igår fick jag ett bra erbjudande på bostad, men det är inte alla i min omgivning som tycker så. Därför blir det till att vara kvar i den bostad jag har nu, och det är inget större fel på den. Bara lite liten, men då är hyran i samma paritet.
Beslutet är att köra på dubbla spår till nästa sommar, jag pendlar fram och tillbaka under detta år. Kan vara bra för mig att känna att jag har kvar en trygghet i det gamla vanliga också. Och behålla alla mina sociala kontakter!

Inga kommentarer: