lördag 6 mars 2010

Olika håll i livet

Ja, idag kändes det verkligen så. Jag ska vara tjänstledig snart, och bara ägna mig åt att plugga. Helt otroligt lyxigt efter att ha jobbat och slitet med sönerna i en massa år. Det som är det roliga i situationen är att alla andra i min omgivning verkar gå åt motsatt håll. Blir mer och mer vuxna, samlar vuxenpoäng på hög, det som jag alltid varit så duktig på.
Sambon har blivit farfar idag. En häftig upplevelse förstår jag, även om barnbarnet finns på en massa mils avstånd. Äldste sonen ska söka till högskolan och den yngre varianten på temat går och vinner en mattävling på skolan.
Veckan som har gått har mest gått i arbetets tecken, och dessutom försöker jag åstadkomma en litteraturuppgift till. Det är nummer två av fyra och sen är det slut på dessa!
Numera får jag frågor om vad jag ska göra sen. Just nu känns det bara som att jag ska komma i mål. Sen ska jag ha ett liv som alla andra, bara jobba och sen kan jag träna eller fika med kompisar eller vad som helst. Inga artiklar att läsa eller försöka förstå. Fast det kommer säkert en massa idéer om vad jag ska göra sen. Bara att vänta och se.

Inga kommentarer: