söndag 7 februari 2010

Favoritbiografen


Igår var vi på favoritbiografen i mitt liv. Den ligger i Grebbestad och har bar, restaurang och bowling, finns nåt för alla åldrar där. Vårt mål i går var att få en liten matbit och sedan njuta av Verdis Simon Bocanegra. Allt detta gick alldeles lysande, förutom att de byggde om scenen på Metropolitan i totalt femtio minuter under föreställningen. Så det var mycket paus. Och som vanligt fascineras jag över människor som brinner över det som de gör, i detta fallet var det Plácido Domingo. Vid 68 års ålder vill han ha nya utmaningar och då tar han en barytonroll, istället för den vanliga tenor. Dessutom har han valspråket: "If I rest, I rust!".

Och jag gillar när den nya tekniken kommer till denna användning, direktsändning från Metropolitan till ett vintervackert Grebbestad.


Dagen har jag ägnat åt att skriva klart en litteraturuppgift. Känns som om det går på rutin nu, och dessutom finns det mycket skoj att se fram emot under våren. Vad mycket jag ska lära mig!

Inga kommentarer: